År om annet er det kommet ut bøker som forteller om livet på Grini; Norges største fangeleir fra 1940 til 1945, og nå er det kommet ytterligere en bok som forteller om fanger og fangeliv i en litt mer utradisjonell og ledigere form enn f.eks. de formelle Grini-bøkene (to bind) og ikke minst Per Vollestads praktfulle bok «Livet på Grini». «Fangene på Grini» heter årets bok og ligger ikke en millimeter tilbake fra de allerede nevnte.
Tilbake »